Fiskevand / Skjern Å

Regler kan findes på Skjern å sammenslutningens hjemmeside og de vil altid være opdateret derinde.

Sdr. Greenvej

NYT ALF VAND! Nu kan vi præsentere 1.5 km fluevand i den øvre del af Skjern Å. Smukt vand med sving og dybe huller. Der er afgræsset af dyr helt ned til vandet, så det perfekt til fluefiskeri. Spændende stykke vi ser frem til at fiske i 2016. Parkering sker tæt på vandet i den østlige ende af stykket. Følg grusvejen fra Sdr. greenvej 11.

Skjern Å ved Skarild og Langagergård

Åen er ved Langagergård bred, stor og med stærk strøm. På Skarild stykket er åen noget mindre. Åen er karakteriseret af få, store og dybe sving.

I Skarild køres ad Skjernvej imod Sdr. Felding. Ved nr. 17, som ligger ca. 1,7 km. fra rundkørslen i Skarild, kan der parkeres bag ved gården. Ved nr. 33 Langagergård må der parkeres foran gården. Det er her vi har en foreningshytte.

Fiskeregler: Hold dig orienteret på SÅS hjemmeside

Langagergård stykket

Skarild stykket

Skjern Å ved Sdr. Felding

Åen er på strækningen bred, stor og med stærk strøm. Åen er egnet til det lidt tungere fiskeri med spinder eller to-håndsfluestang..

I Skarild køres ad Skjernvej (439) imod Sdr. Felding. Ved 21 km-stenen, ca. 500 m før rundkørslen på Varde/Herninglandevejen drejes mod venstre ad markvej (se ALF skiltet).