Laks fra Skjern Å, Skarrild

Metode Spin
Længde 95 cm
Vægt -

Debut i Skjern Å, blev en uforglemmelig dag. Ledt an af min guide Morten Ronald, som viste mig de forskellige stykker på et dagskort. Vi startede ud med stykket ved Langagerhytten og dernæst Sdr. Felding. Stykkerne gav ikke meget udover nogle aborre, bækørreder og en enkelt gedde på ca 2 kg. Vi slog os ned i hytten og aftalte at vi skulle tidligt op, for at give Skarrild stykket et forsøg. Vækuret ringede kl 4, så kl 5 og igen kl 6, men det nyttede ikke noget. Vi vågnede først kl 09:30 og efter at hytten blev rengjort og bilen pakket, så var vi klar. Time efter time uden nogen form for kontakt, men kl 16 sker der sku noget, et kast opstrøms til egen brink satte sig kraftfuldt i en fisk og det var tydeligt da krogen kom til overfladen og denne fantastiske halvfarvet laks kom til syne. En god dyb tung fight, som gik over 15-20 runder (min.). Den gav gode lange udløb nedstøms , hvor vi var presset da der stod et træ i vejen og vi kunne ikke følge med længere. Fiskene blev selvfølgelig hurtigt afkroget og genudsat. Mange tak for en fed oplevelse og på gensyn!
Mvh Morten

Tilbage til oversigten

Indberetning

HUSK at alle medlemmer af ALF har pligt til at indberette alle havørred og laksefangster på aarhuslystfiskerforening.dk